WESTERSCHELDE FERRY
KLANTENSERVICE
De overtocht is al een belevenis op zich!
Veelgestelde vragen
We geven je graag een antwoord op de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur via +31 (0)850401800 of stuur een e-mail.
Kan ik met mijn auto op de Westerschelde Ferry?
De Westerschelde Ferry is een fiets- voetveer, uitsluitend voor voetgangers en (brom)fietsers. Dit betekent dat motoren en auto’s geen gebruik kunnen maken van de veerdienst. Wil je met de auto, motor of ander voertuig naar de overkant van de Westerschelde? Dan kan dat via de Westerscheldetunnel (N62). Hiervoor moet je wel tol betalen. Meer informatie over de Westerscheldetunnel, de tunnelroute en de tarieven vind je op www.westerscheldetunnel.nl.
Kan ik met mijn brommobiel op de Westerschelde Ferry?
De Westerschelde Ferry is een fiets- voetveer, uitsluitend voor voetgangers en (brom)fietsers. Een brommobiel kan niet vervoerd worden. Dit heeft onder andere te maken met de aanmeervoorzieningen, de dek belasting van de schepen en de veiligheid aan boord.
Kan ik met mijn (brom)fiets op de Westerschelde Ferry?
De Westerschelde Ferry is een fiets- voetveer. Brommers en scooters tot een maximum van 50cc zijn toegestaan. Je betaalt hier dan het (brom)fietstarief.
Kan ik met mijn scootmobiel op de Westerschelde Ferry?
Ja, ook passagiers in een scootmobiel kunnen meevaren met de Westerschelde Ferry. Je betaalt dan hetzelfde tarief als een passagier met een fiets.
Waar meert de Westerschelde Ferry precies aan?
In Vlissingen vind je de aankomst- en vertrekterminal aan de Westerhavenweg 2.
In Breskens is de aankomst- en vertrekterminal gevestigd op het adres Veerhaven 2.
Wat is een geldig vervoerbewijs?
Elke passagier op de Westerschelde Ferry moet in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. Dit kan een los kaartje zijn, een b-tag abonnement of een e-ticket. Kun je bij een controle geen geldig vervoersbewijs laten zien, dan riskeer je een boete.
Waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?
Alle voorwerpen die achterblijven op onze schepen en in de passagiersterminals, worden verzameld en geregistreerd en drie maanden bewaard in de passagiersterminal van Vlissingen. Bent u iets kwijt? Neemt u dan contact op met de klantenservice op 085-0401800 (geopend van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:00). U kunt gevonden voorwerpen ophalen bij de servicebalie in Vlissingen.
Op deze pagina kunt u meer informatie vinden over gevonden voorwerpen.
Kan ik vanaf de Westerschelde Ferry te voet naar het centrum van Vlissingen?
Ja. De Westerschelde Ferry meert ongeveer 2,3 km van het centrum van Vlissingen aan. Afhankelijk van je wandeltempo doe je er ongeveer 25 minuten over. Ondertussen geniet je van het uitzicht op zee.
Kan ik vanaf de Westerschelde Ferry te voet naar het centrum van Breskens?
Ja. De Westerschelde Ferry meert ongeveer 1 km van het centrum van Breskens aan. Afhankelijk van je wandeltempo doe je er ongeveer een kwartiertje over.
Hoe ver is het vanaf de Westerschelde Ferry tot aan het strand?
Vanaf de Westerschelde Ferry sta je in Breskens binnen vijf minuutjes lopen met je voeten in het zand. Vanaf de aanmeerplek in Vlissingen doe je er iets langer over. Het is een goede 3,5 kilometer, dus te voet doe je er ongeveer drie kwartier over, met de fiets een kwartiertje.
Is er een directe openbaar vervoerverbinding vanaf de Westerschelde Ferry?
Vanaf beide aanmeerplaatsen van de Westerschelde Ferry is het 1 á 2 minuten lopen tot aan een busstation. In Vlissingen is het NS-station naast de terminal van de ferry gelegen. Check de reisplanner voor jouw aansluiting.
Kan ik mijn auto parkeren in de buurt van het vertrek- en aankomstpunt van de Westerschelde Ferry?
Ja. In de buurt van beide aanmeerplaatsen is voldoende parkeergelegenheid.
Wanneer is een b-tag abonnement voor mij interessant?
Reizen met de b-tag is de voordeligste manier om de overtocht te maken met de Westerschelde Ferry. Afhankelijk van jouw situatie kies je voor achterafbetaling van losse overtochten of onbeperkt reizen met een abonnement. Er zijn namelijk verschillende tarieven gebonden aan leeftijd, opleiding en reizen met of zonder (brom)fiets.
Een paar voorbeelden:
- Je bent voetganger, ouder dan 11 en jonger dan 65 jaar en geen student of Zeeuwse scholier. Een losse overtocht met de b-tag kost je dan € 2,75. Voor een maandabonnement betaal je € 70,35. Vanaf 26 overtochten per maand is een maandabonnement dan interessanter voor je.
- Je bent een Zeeuwse scholier van 16 jaar en reist met de (brom)fiets. Een losse overtocht met b-tag kost je dan € 3,75. Voor een maandabonnement Zeeuwse scholier betaal je € 24,78. Vanaf 7 overtochten per maand is een maandabonnement Zeeuwse scholier dan interessanter voor je.
- Je bent voltijds student aan een mbo, hbo of wo-opleiding. Met een b-tag reis je gratis!
Op de website van Movenience vind je meer informatie over de b-tag, de verschillende abonnementsvormen en bijhorende tarieven. Via www.b-tag.nl vraag je de b-tag gratis aan!
Hoe lang duurt de oversteek met de Westerschelde Ferry?
De oversteek duurt ongeveer 23 minuten.
Kan ik altijd mee of zijn er ook wel eens wachttijden voor de Westerschelde Ferry?
Om wachttijden te voorkomen kunt u hier een ticket kopen met reservering. Als u een B-tag heeft kunt u hier een reservering maken. Een reservering kost 0,50 per afvaart. Voor abonnementhouders is reserveren gratis.
Onze ervaring is dat het vaakst wachttijden ontstaan vanuit Breskens vanaf de overtocht van 10:18 tot 13:18 en vanaf Vlissingen vanaf de overtocht van 15:48 tot 18:48.
Kan ik vooraf een plaats reserveren voor de overtocht op een bepaald tijdstip?
Ja, Bij een E-ticket of met een b-tag is het vooraf reserveren van afvaarten mogelijk.
Ik heb een verkeerd kaartje gekocht. Kan ik mijn geld nog terug krijgen?
Is er iets mis gegaan tijdens de aankoop van uw ticket(s), dan heeft u mogelijk recht op uw geld terug. Vul binnen twee weken na aankoop van uw ticket(s) het restitutieformulier in om een vergoeding van uw niet gebruikte ticket(s) aan te vragen.
Mag mijn hond mee aan boord?
Ja. Honden mogen kosteloos worden meegenomen op de Westerschelde Ferry, mits deze kort zijn aangelijnd.
Wat is de prijs voor een tandemfiets?
Wilt u met een tandemfiets aan boord van de Westerschelde Ferry? Dat kan! De kosten van een ticket voor een tandemfiets zijn als volgt:
- 1 persoon betaalt het tarief voor de overtocht als fietser;
- de 2e persoon betaalt het tarief voor de overtocht als voetganger.
Ik heb mijn e-ticket(s) niet ontvangen. Wat nu?
Alle tickets worden direct naar het opgegeven e-mailadres gestuurd zodra uw betaling is verwerkt. Heeft u na een kwartier nog geen tickets in uw mail? Controleer dan voor de zekerheid uw spamfilter of de map ‘Ongewenste mail’. Als u ze daar niet kunt vinden kunt u contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0)850401800 (op werkdagen tussen 8.00 en 17.00). Zij sturen je tickets dan nog een keer naar u toe.
Om dit probleem in de toekomst te voorkomen, adviseren wij u het e-mailadres e-tickets@westerscheldeferry.nl toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders.
Krijgen kinderen korting?
Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis. Voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar geldt een leeftijdskorting. Bekijk hier alle tarieven.
Kan ik korting krijgen als ik met een groep kom?
Ja, vanaf 10 personen is een enkele reis of dagretour extra aantrekkelijk! Hiervoor selecteer je in de e-ticket shop minimaal 10 tickets en de korting wordt automatisch berekend bij het afrekenen.