Westerschelde Ferry

Persbericht 24 maart 2020

De overtocht is al een belevenis op zich!

Westerschelde Ferry B.V. eindigt als derde in onderzoek regionaal openbaar vervoer

De OV-Klantenbarometer is het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek in het openbaar vervoer. Het is nu voor de negentiende keer gehouden. In totaal hebben het afgelopen jaar 103.460 OV-reizigers tijdens 7.070 ritten de vragenlijst met ruim 30 vragen ingevuld. Daartoe is het hele Nederlandse openbaar vervoer verdeeld in 78 onderzoeksgebieden die overeenkomen met de OV-concessies of delen daarvan. De reizigers in het Nederlandse openbaar vervoer waarderen hun rit en vaart in 2019 met een 7,8. In 2018 was het gemiddelde rapportcijfer nog een 7,7.

Top-3 regionaal openbaar vervoer

De top-3 van het hoogst gewaardeerde openbaar vervoer van 2019 bestaat uit het busvervoer op de Friese Waddeneilanden (8,6), de veerdienst Rotterdam–Dordrecht en Drechtsteden (8,4) en de veerdienst Vlissingen–Breskens (8,3). De Westerschelde Ferry maakt een flinke sprong ten opzichte van 2018 toen het cijfer een 7,9 was, een stijging derhalve van 0,4. Een prachtige waardering voor de medewerkers en dienstverlening van de Westerschelde Ferry B.V.

De in 2019 ingezette acties om de dienstverlening en beleving te vergroten wordt dus blijkbaar door onze passagiers gewaardeerd. Zo werden bijvoorbeeld in 2019 de terminals gerenoveerd, de schermen met informatie voor de reizigers vernieuwd, werden e-tickets geïntroduceerd, de betaalmogelijkheden uitgebreid en werd de website stevig onder handen genomen. Ook in 2020 zal hiermee verder worden gegaan. Zo zal vanaf dit jaar het hoogseizoen, waarin wordt gevaren met 2 schepen, met 8 weken worden verruimd. Het hoogseizoen start dan vanaf 1 mei tot en eindigt op 20 september. Tevens zal de dienstverlening uitgebreid gaan worden met de introductie van een reserveringssysteem. Klanten kunnen dan via de webshop een gegarandeerde plaats op een specifieke afvaart reserveren.

Hiermee streeft de Westerschelde Ferry naar een verdere stijging van onze klanttevredenheid en naar de hoogtsgewaardeerd openbaar vervoerder van 2020.

Voor nadere informatie wordt verwezen naar het onderzoeksrapport dat is te vinden op http://www.crow.nl/ov-klantenbarometer2019.